21
maj

Keynote: Service och sälj är inte bara handlingar – det är känslor!

The human factor – emotionell intelligens – är helt centralt i god service och sälj. Utan emotionell intelligens blir service och sälj bara transaktioner, istället för värdeskapande dialoger där kunder upplever gott bemötande som utvecklar långsiktiga relationer.

Stora scenen 16.00

Christer möter ofta organisationer som pratar om det viktiga kundmötet, där ledningsgrupper talar i termer som ”kunden är det viktigaste vi har” och ”det är kunden som betalar våra löner”. Frågan är då, vem är den viktigaste i organisationen? Det är ju rimligen de som dagligen möter kunderna. Kundservicemedarbetarna och säljarna! Christer brukar då ställa frågan, hur rustade dessa människor är, som är de viktigaste i systemet? Ofta visar det sig att dessa personer inte är särskilt prioriterade.

Dina kunder förtjänar att möta de bästa av talanger! Idag är det svårt att hitta talanger och du måste som arbetsgivare inse att du behöver konkurrera för att värva de allra främsta talangerna. Då krävs det en hel del. Låt Christer ta dig på en resa!

Om Christer Olsson
Christer Olsson är fiskarsonen som gjort sunt förnuft till sin affärsidé. Med över 30 års erfarenhet är Christer Olsson en av Nordens mest bokade föreläsare. Christer har en unik förmåga att sätta fingret på det vardagliga samspelet mellan människor och inspirerar till handling. Genom enkla och tydliga budskap skapar han konkreta förändringar i vardagen, på jobbet och i relationer.

Christer har lång erfarenhet av kulturutveckling, ledarskap och affärsmannaskap. Hans ambition är att så tankefrön för att du ska bli en mer Prövande Lärande och därigenom Levande människa. Christer arbetar med organisationer oavsett storlek och är coach till några av de mest erfarna ledarna men coachar också ett antal av våra mest framgångsrika unga entreprenörer. Under åren har Christer också skrivit ett flertal mycket uppskattade böcker.