Sortera

Tid
  • Alla
  • 09.00
  • 09.15
  • 10.00
  • 12.10
  • 13.30
  • 13.50
  • 14.30
  • 16.00 - 17.00
  • 17.00 - 19.00
  • 19.00 till långt in på natten
Föredrag
  • Alla
  • Välkommen!
  • Keynote
  • Strategi
  • Case huvudsponsor
  • Inspiration
  • Kunskap
  • Case kundservice
  • Strategi telefonförsäljning
  • Mingel
  • Galamiddag!
Målgrupp
  • Alla
  • Kundservice
  • Telefonförsäljning
  • Alla!
  • Kundservice & Telefonförsäljning
  • Alla som anmäler sig!

Välkomna till Kontaktadagen 21 maj 2025!

Nu börjar vi presentera våra talare på Kontaktadagen! Som vanligt kommer du att bjudas på inspirerande föreläsningar och intressanta framtidsspaningar som är viktiga för dig som arbetar med kundservice och telefonförsäljning. Förmiddagens talare på stora scenen vänder sig till hela publiken. Under eftermiddagen delar vi upp föreläsningarna i separata spår mot kundservice och telefonförsäljning. Sedan avrundar vi med Key Note av högsta klass, går vidare till vårt populära mingel och avrundar dagen med 3-rätters middag. Häng med!

Keynote: Tillit är en förutsättning för framtidens AI

Strukturerad data är det nya guldet. Genom att bearbeta data och korsbefrukta olika data med hjälp av AI, skapas extraordinära möjligheter för människor, företag och samhälle. Kunskap om våra kunder ger mer träffsäkra och effektiva kundmöten. Särskilt kundservice ligger väldigt långt fram i AI-utvecklingen och vi ser också att AI är en stark motor inom försäljning.

Case: Så stärker TJM Forsikring en redan mycket hög kundnöjdhet!

Kundnöjdheten är bland de absolut högsta i Danmark, men på TJM Forsikring tar man inget för givet. För att ytterligare förstärka kundnöjdheten har TJM trots infört ett AI-baserat coachningsprogram från Axcess Nordic och Verint, både i sin kundservice och skadehantering. Här delar TJM med sig på vilket sätt de arbetat med AI-coachning och hur det bidrar till att höja den redan höga kundnöjdheten ytterligare.

AI och mänsklig interaktion i fokus – insikter från ny kontaktcenterrapport

Calabrios årliga ”State of Contact Center report” är här och de delar nu med sig av 2025 års viktigaste insikterna. Undersökningen visar att AI är inte längre framtiden – AI är redan här. 98 % av kontaktcentren använder redan AI för att möta ökande kundförväntningar och skapa strategiskt värde.

Från junior till senior: Psykologin bakom framgångsrik försäljning

Att bygga självkänsla hos juniora säljare så att de upplevs trygga och seniora i kundmötet är en utmaning för många. Försäljning handlar mycket om psykologi och är något alla säljare måste behärska. Med en stabil grund på plats gäller sedan träning och åter träning. Möt Rickard som både gjort sin hemläxa och sina analyser - för att idag även inspirera andra säljare till att tänka nytt.

Lagom empati i kundmötet

Kundens positiva upplevelse av kundmötet är oerhört viktigt för den långsiktiga kundrelationen. Vi som arbetar med kundservice vet att kundens upplevelse av att känna sig empatiskt bemött är en viktigaste ingredienserna i kundmötet. Empati är dock något som olika personer kan värdera olika. Empati har också två sidor, en negativ och en positiv. Kontakta har samverkat i ett projekt med Stockholms universitet där vi tillsammans med våra medlemmar identifierat en god balans av empati i ett kundmöte.

Case Agria: Så utvecklar du säljkultur i kundservice

Att leda en kundservice till att bli säljande kräver ett tydligt ledarskap, med ständigt fokus på sälj och ihärdighet! Agria har framgångsrikt utvecklat en säljande kultur i sin kundservice och personalen ser försäljning som en naturlig del av sitt uppdrag.

Vägen framåt för svensk telefonförsäljning

Aldrig tidigare har hotet mot telefonförsäljning varit så stort om nu. Från EU förespråkas opt-in, dvs att samtycke på förhand ska krävas för telefonförsäljning, något som är den huvudsakliga modellen i flera europeiska länder. I Sverige har kanalen reglerats allt hårdare och i kölvattnet av S brister i sin försäljning av partipolitiska lotter hösten 2024, kräver nu även Konsumentombudsmannen opt-in i Sverige. Sammantaget finns ett bredare politiskt motstånd mot telefonförsäljning än tidigare.

Keynote: Service och sälj är inte bara handlingar – det är känslor!

The human factor – emotionell intelligens – är helt centralt i god service och sälj. Utan emotionell intelligens blir service och sälj bara transaktioner, istället för värdeskapande dialoger där kunder upplever gott bemötande som utvecklar långsiktiga relationer.

Mingel med gott i glasen!

Kontaktadagens föreläsningar följs av ett trevligt mingel med bubbel i glasen och bubbel med alla härliga gäster!

Galamiddag!

Kontaktadagen avrundas med en hejdundrande trerätters middag och gott i glasen. Vi äter, minglar och dansar till långt in på natten!