21
maj

Case Agria: Så utvecklar du säljkultur i kundservice

Att leda en kundservice till att bli säljande kräver ett tydligt ledarskap, med ständigt fokus på sälj och ihärdighet! Agria har framgångsrikt utvecklat en säljande kultur i sin kundservice och personalen ser försäljning som en naturlig del av sitt uppdrag.

Stora scenen spår kundservice 13.50

Kundservice som en naturlig del av ett företags försäljning ger flera fördelar. Dels förflyttas kundservice från kostnad till intäktsmotor, vilket i sin tur leder till ett ökat fokus på kundservice i organisationen.

Anna och Claes delar med sig av tips som inspirerar till att påbörja en resa som tar kundservice till en självklar position i företagets ledning!

Anna Andersson, Försäljningschef & Chef kundupplevelse samt Claes Wenehult, Chef Kundcenter, Agria Djurförsäkring

Om Agria:
Agria Djurförsäkring förser Sveriges djur, deras ägare och Sveriges växtodlare med flexibla försäkringslösningar. Agria är ett helägt dotterbolag till Länsförsäkringar och är Länsförsäkringsgruppens specialistföretag för djur- och grödaförsäkring. Läs mer på www.agria.se