21
maj

AI och mänsklig interaktion i fokus – insikter från ny kontaktcenterrapport

Calabrios årliga ”State of Contact Center report” är här och de delar nu med sig av 2025 års viktigaste insikterna. Undersökningen visar att AI är inte längre framtiden – AI är redan här. 98 % av kontaktcentren använder redan AI för att möta ökande kundförväntningar och skapa strategiskt värde.

Stora scenen 12.10

Men trots ökad användning av AI, rapporterar 61 % av kontaktcentren om fler utmanande kundinteraktionerna, inte färre. Och trots att empati uppges vara viktigast hos medarbetarna, visar det sig vara den svagaste färdighet, och hela 64 % av organisationerna satsar inte på utbildning i varken sig emotionell intelligens eller social interaktion.

Magnus Geverts kommer att dela med sig av viktiga insikter i rapporten och fördjupar sig några av de viktigaste, som visar att ledande företag nu omvärderar sitt sätt att arbeta. Budskapet är tydligt: framtiden för kontaktcentret och kundupplevelsen handlar inte enbart om att implementera AI – det handlar också om att stärka de mänskliga interaktionerna och att stödja medarbetarna som är de viktigaste resurserna.

Om talaren:
Magnus Geverts är Vice President för produktmarknadsföring på Calabrio och har över 25 års erfarenhet inom Workforce Engagement Management och kundservice. Genom åren har han haft en rad olika roller inom konsultverksamhet, försäljning och produktutveckling, och har arbetat med kontaktcenter världen över.

Idag leder han Calabrios produktmarknadsföringsarbete, där han leder omvärldsanalys, samt inspirerar och utbildar både nya och befintliga kunder om möjligheterna inom Workforce Management och Conversation Intelligence - allt för att stärka agenter, användare och kontaktcenter i att leverera bästa möjliga kundservice.